DOWNLOAD DOCX
Office Manager (Servicefaget) – Eksempel på ansøgning
Trives bedst når jeg har travlt. Er systematisk, og har et godt overblik
Med service i mit DNA, og som en der elsker at have travlt med at få ’maskinrummet’ til at køre perfekt, vil jeg sørge for at alle kursister får den bedst tænkelige oplevelse, når de gæster [Virksomhed].
Relevant baggrund, og et servicegen i top
Min baggrund til jobbet stammer fra en større virksomhedskantine, hvor jeg dels indgår i køkkenteamet, og dels har ansvaret for køkkenets betjening af kursisterne. Erfaringen herfra, kombineret med min positive tilgang til alle nye opgaver gør, at jeg med sikkerhed kan sørge for, at kursister, kunder, og øvrige gæster, altid føler sig velkommen i jeres virksomhed.
Jeg er god til at holde styr på mine opgaver, hvad enten det handler om logistik, kaffekopper kursusmaterialer, eller alt derimellem, og som gør at alt ’spiller’ fra A til Z. Dette er også en af årsagerne til, at jeg i mit nuværende job har fået ansvaret for køkkenets kursusbetjening. Rollen indebærer, at jeg servicerer kursisterne flere gange om dagen, med alt fra morgenmad til frokost og eftermiddagskaffe. Jeg håndterer således alt fra bestillingerne til oprydningen, samt sørger for at vores lager altid har det, som kursisterne bruger i løbet af en dag.
Problemknuseren, der altid er et skridt foran
At få yderligere ansvar og sørge for alt fra klargøring af kursuslokaler til kursistmodtagelse, ser jeg som en spændende og motiverende mulighed. Et job som jeg professionelt og med stort engagement, er den helt rette til at stå i spidsen for. Her kan jeg trække på flere af mine styrker. F.eks. er jeg lærenem, har let ved at ’se’ alle behov i forbindelse med mine roller og opgaver, og er lynhurtig til at finde en systematisk tilgang til opgaverne og ansvarsområderne. Netop derfor er jeg også altid et skridt foran. Når der så opstår uforudsete situationer, finder jeg hurtigt løsningerne. Så hurtigt, at dem omkring mig for det meste ikke når at opfatte, at der opstod en situation eller to.
Jeg er teknisk anlagt, og kan både ordne kaffemaskinerne og arbejde i Office-programmerne. Derudover har jeg gode kommunikative evner. Min kommunikation er positiv og løsningsorienteret, og jeg kan kommunikere med alle – hvad enten det er kursister, leverandører, håndværkere eller andre. Her er det selvfølgelig også en stor hjælp, at jeg er udadvendt, og trives godt med at kommunikere med andre.
Ser frem til en spændende udfordring
Som praktikeren, der forstår at få alt til at fungere ’på gulvet’, og som en der stortrives med at servicere andre, vil jeg være Office Manageren, der sørger for at både kursister og undervisere får de perfekte rammer, og den bedst tænkelige oplevelse, når de er hos [Virksomhed]. Jeg ser frem til en spændende udfordring, og glæder mig til at høre fra jer.
Med venlig hilsen
Fornavn & Efternavn