DOWNLOAD DOCX

Receptionist – Eksempel på ansøgning

Topprofessionel receptionist, der motiveres af god service

Da et job hos [Hotel] er en spændende udfordring, for en garvet receptionist som mig, vidste jeg straks, at jeg måtte i gang med jobansøgningen, da jeg læste stillingsopslaget. Især fordi jeres hotel er kendt for at yde en service på et meget højt niveau, noget jeg selv lægger stor vægt på at yde, når jeg er på arbejde. Endvidere ser jeg jobbet som en motiverende udfordring, hvor jeg får mulighed for både at lære fra mig, og selv at lære mere.

 

Erfaren og med færdighederne på plads

Jeg har flere års erfaring fra branchen, og arbejder på femte år som receptionist hos et andet femstjernet hotel. Jeg kan receptionistopgaverne til fingerspidserne, i forbindelse med ind- og udtjekning, telefonbetjening og håndtering af andre individuelle opgaver, som gæster på et femstjernet hotel har behov for. Mine IT-færdigheder rækker også langt, og jeg arbejder f.eks. professionelt i både Office-pakken og i Spectra. Min erfaring gør også, at jeg altid kan påtage mig rollen i at oplære nye medarbejdere, hvilket jeg også ser som en spændende og motiverende del at mit job. Udover mit danske modersmål, taler og skriver jeg flydende engelsk og tysk. Noget som jeg har haft stor nytte af i mit nuværende job, og som gør, at jeg kan påtage mig langt flere receptionistopgaver, end de fleste.

 

Nærværende og videnbegærlig receptionist

Som receptionist er jeg nærværende, omhyggelig, videnbegærlig, og har en god ordenssans. Min stresstærskel er høj, og jeg vil gå så langt som at sige, at jeg trives bedst med at have travlt. Disse egenskaber gør også, at gæsterne altid bliver mødt af en meget høj service. Jeg gør også meget for at være en oplyst receptionist. Jeg kender byen, ’de gode steder’, har kontakterne, og kan altid give gæsterne en god anbefaling. Jeg holder mig også orienteret om, hvad der sker i byen, og sætter mig ind i, hvordan gæsterne får adgang, billetter og hurtig transport til arrangementerne. Det samme gælder selvfølgelig hotellets faciliteter og tilbud, som jeg naturligvis altid er godt inde i. Det at give gæsterne god rådgivning og vejledning, er nemlig en vigtig del af den gode service, og som samtidig giver gode muligheder for opsalg og mersalg. Noget som jeg også altid har fokus på.

 

Gode samarbejdsevner, og stor interesse for kolleger og afdelinger

Jeg finder det let at samarbejde med både egne kolleger og kollegerne fra hotellet andre afdelinger og funktioner. Jeg interesserer mig f.eks. altid for, hvad der sker i hotellets øvrige afdelinger, og for at lære afdelingernes kolleger at kende. Både fordi det forekommer mig naturligt, og fordi et godt samarbejde med afdelingerne gør, at jeg kan tilbyde en endnu bedre service til hotellets gæster.

 

Har min jobansøgning gjort jer nysgerrige?

Jeg håber, at min jobansøgning har gjort jer nysgerrige efter at vide mere om, hvem jeg er, og hvordan jeg kan bidrage som jeres nye receptionist. Jeg venter derfor spændt på at høre fra jer. Ring gerne til mig på telefon 00 00 00 00.

 

Med venlig hilsen

Fornavn & Efternavn