DOWNLOAD DOCX
Onlinekoordinator – Eksempel på ansøgning
Erfaren onlinekoordinator og projektlederen bag flere større hjemmesideprojekter
Med en uddannelses- og erfaringsmæssig baggrund i online kommunikation og marketing, søger jeg hermed stillingen som [Virksomhedens] nye onlinekoordinator. Som ny onlinekoordinator hos [Virksomhed] får I en koordinator, der har 14 års erfaring som kommunikationsmedarbejder hos en større B-t-B-virksomhed. Derudover har jeg en kandidatuddannelse i kommunikation og branding fra CBS. Ligesom jeg, i takt med den digitale udvikling, har opkvalificeret mig via forskellige kurser. Eksempelvis kurser i anvendelse af LinkedIn for virksomheder og salgspersonale. Tekstproduktioner til onlinemedier, SEO m.m.
Min baggrund for at løse jobbet som jeres nye onlinekoordinator
Som kommunikationsmedarbejder hos [Virksomhed] har jeg arbejdet med hele paletten inden for kommunikation og marketing – både trykt kommunikation og online kommunikation. Jeg har bl.a. haft ansvaret for at udvikle, implementere og drifte flere hjemmesider. Her et par eksempler på to meget forskellige hjemmesider, som jeg har været projektleder for – fra tanke til drift [hjemmesidens navn] og [hjemmesidens navn]. Den første er i sprogversionerne dansk, svensk engelsk og kinesisk. Den anden repræsenterer en af virksomhedens større produktlanceringer. Udover udvikling og drift, har jeg også udviklet den visuelle identitet og indhold. I forbindelse med [hjemmesidens navn] var jeg også ansvarlig for at udvikle og igangsætte en ny digital strategi. Strategien gik i hovedtræk ud på at skabe synlighed, engagement og resultater på relevante digitale platforme, samt at sikre sammenhæng mellem content og aktiviteter, på tværs af platformene. I får derfor en medarbejder, der på et meget højt niveau evner at løse [Virksomhedens] onlineaktiviteter. Jeg kan professionelt og selvstændigt byde ind på alle opgaver, store såvel som små. Jeg har stor erfaring med SEO, Google AdWords og SoMe, LinkedIn og YouTube, og har alle færdighederne som den ’praktiske gris’, uanset om opgaverne vedrører, tekstproduktion, billeder, videoer eller det drejer sig om at tracke resultatet af vores indsatser.
Resultater, der taler for sig selv
Jeg går meget op i at kommunikation og marketing skaber resultater, og at man kan dokumentere resultaterne. Jeg er derfor også velbevandret i diverse trackingværktøjer, og har oparbejdet stor viden om, hvad der virker og hvad der ikke virker. Jeg kan f.eks. henvise til virksomhedens LinkedIn, der er gået fra nul følgere til nu flere end 20.000 følgere, og en meget høj engagement-rate.
En holdspiller og igangsætter
Jeg er vant til at arbejde i teams og sætter stor pris på tværfagligt samarbejde, som jeg ser som et vigtigt element, for læring, udvikling og gode resultater. Jeg er samtidig også en igangsætter, hvilket I oplever ved, at gerne går forrest med at sætte nye opgaver og projekter i gang – naturligvis efter aftale med chefen. Jeg formår også at drive projekterne i mål, hvilket jeg er sikker på, at I får stor gavn af, når jeres virksomhed skal lave en ny onlinestrategi, ny hjemmeside og større fokus på øvrige relevante onlineplatforme.
Jeg håber, at min erfaring og mine kompetencer opfylder jeres krav og ønsker, og det ville glæde at få muligheden for at fortælle mere om hvem jeg er, og hvad jeg kan gøre for jeres virksomhed.
Med venlig hilsen
Fornavn & Efternavn